Tisztelt Szülők/Törvényes Képviselők!
Amennyiben gyermekét a 2021/22-es tanévre a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén íratja be, abban az esetben szükséges a gyermek lakcímkártyájának feltöltése is.
TISZTELT SZÜLŐ / TÖRVÉNYES KÉPVISELÓ!
Tájékoztatom, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nem csak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét.
Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára 2021. április 10-től nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap. A KRÉTA-ban az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felület 2021. április 16-án éjfélig van nyitva.
Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi (telefonon, e-mailben, az intézmény által meghatározott módon) az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát. Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja. Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését egy másik iskolába.
Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során.
Akár körzetes, akár nem körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét, mindenképpen jelentkeznie kell az általános iskolánál, amely jelentkezés a fent jelzett online módon vagy személyesen történhet meg.
Az online beiratkozás esetén a beiratkozáshoz szükséges eredeti dokumentumok bemutatására a 2021/2022. tanév első napjáig (2021. szeptember l.) kerülhet sor.
A beiratkozás adatainak felvétele indokolt esetben, a beiratkozást lefolytató iskola által szabályozott módon, személyesen is megtörténhet 2021. április 15-én és 16-án, a járványügyi veszélyhelyzet miatt megkövetelt egészségügyi szabályok szigorú betartása mellett. Ez a következőképpen alakul iskolánkban:
Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására a beiratkozás két napján (2021. április 15. 8:00-19:00, 2021. április 16. 8:00-18:00) előzetes telefonos időpont egyeztetés után kerülhet sor.
A telefonos egyeztetés az 53/370-227-es és a 30/5141236-os telefonszámon lehetséges naponta 8-16 óráig.
Gyermeke beíratásához az alábbi dokumentumok szükségesek:
- a gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya)
- nyilatkozat a törvényes képviseletről
Közös szülői felügyelet esetén minkét szülő aláírása szükséges! (a nyilatkozat letölthető az iskola honlapjáról)
- a gyermek TAJ száma amennyiben van, szakértői vélemény (SNI, BTMN) A fentiek után, akár online, akár személyesen történt a jelentkezése az iskolába, a körzettel nem rendelkező általános iskolai osztályok tekintetében, továbbá a körzettel rendelkező iskolákba jelentkező, nem körzetes gyermekek esetében egyaránt legkésőbb 2021. április 23-ig döntenek a gyermekek felvételéről és ezután küldik el a tájékoztatásukat Önnek.
A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától — óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója tekintetében.
Természetesen iskolánk fenntartója, a Ceglédi Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.
Nagy Csaba
intézményvezető
A tájékoztató letölthető innen:
A járványhelyzetre való tekintettel a tantermen kívüli digitális oktatás előreláthatóan 2021. április 18-ig meghosszabbításra került.
Tanulóknak iskolai felügyeletet továbbra is tudunk biztosítani, rendkívüli esetben, szülői kérelem alapján.
Nagy Csaba
intézményvezető
Tisztelt Szülők!
A 2021/22. tanévre történő általános iskolai beiratkozásra az alábbi időpontokban kerül sor:
2021. április 15. (csütörtök) 8:00 -19:00 óra között
2021. április 16. (péntek) 8:00 – 18:00 óra között
A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő tanévben tankötelessé válik.
A szülő köteles a tanköteles korba lépő (2015. augusztus 31-ig született) gyermekét a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes, kötelező felvételt biztosító vagy a választott iskola első évfolyamára beíratni.
A beiratkozáshoz az alábbi dokumentumok szükségesek:
· • a gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya)
· • az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító eredeti igazolás.
Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás lehet:
· • járási szakértői bizottság szakértői véleménye,
· • sajátos nevelési igényű gyermekek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye
· • nyilatkozata törvényes képviseletről
Közös szülői felügyelet esetén minkét szülő aláírása szükséges! (a nyilatkozat letölthető a tájékoztató alján)
· • a gyermek TAJ kártyája
· • amennyiben van, szakértői vélemény
A beiratkozáskor a szülőknek meg kell tenniük az Etika/hit-és erkölcstanra vonatkozó nyilatkozatot. (a nyilatkozat letölthető a tájékoztató alján)
A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását a 2021/2022. tanévre lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül.
Ebben az esetben a kitöltendő dokumentumokat nem szükséges feltölteni, azokat az első tanítási napon fogják az osztályfőnökök összegyűjteni.
FONTOS! Az online beiratkozás alkalmával feltétlenül írják be a megjegyzésbe, hogy melyik épületbe (Albertirsa Győzelem u. 2. vagy Albertirsa Táncsics u. 3.) szeretnék beíratni a gyermeküket.
A diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK adatlap a nyár folyamán beszerezhető valamelyik okmányirodában. A szeptemberi első szülői értekezleten lehet ezeket leadni.
Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, intézményünk lehetőséget biztosít a személyes ügyintézésre is. Tájékoztatjuk, hogy a személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.
Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására a beiratkozás két napján (2021. április 15. 8:00-19:00, 2021. április 16. 8:00-18:00) előzetes telefonos időpont egyeztetés után kerülhet sor.
A telefonos egyeztetés az 53/370-227-es vagy a 06-30/514-1236-os telefonszámon lehetséges naponta 8-16 óráig.
Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülői felügyelete vagy gyámsága alatt álló gyermeket kellő időben az iskolába nem íratja be, szabálysértést követ el.
Nagy Csaba
intézményvezető
A beiratkozáshoz szükséges letöltendő dokumentumok: